دکتر محمدجعفر کیانی

توضیحات
نام
موقعیت
در صورتی که میخواهید آگهی شما در این صفحه نشان داده شود به قسمت تماس با ما مراجعه کنید.
آدرس
در صورتی که میخواهید آگهی شما در این صفحه نشان داده شود به قسمت تماس با ما مراجعه کنید.
تلفن
منقضی شده است.
به روز رسانی 7 سال و2 ماه و 5 روز و 6 ساعت و55 دقیقه 26 ثانیه پیش

نظام پزشکی :**3
جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری، سنگ شکن و ناباروری
عضو انجمن اورولوژی اروپا و امریکا
واریکوسل :
تعریف : واریکوسل عبارتست از اختلال و اشکال در سیستم سیاهرگی رگ های بیضه بطوری که برگشت خون از بیضه که باید توسط این سیاهرگ صورت پذیرد مختل می شود. در هر عضوی تغذیه و ورود خون به آن عضو توسط سرخرگ ها صورت پذیرفته و تخلیه و بازگشت خون از آن عضو توسط سیاهرگ انجام می پذیرد که بیضه ها هم از این قاعده کلی مستثنی نیستند.
مشابه واریکوسل در اندام های دیگر هم دیده می شود که شایع ترین آن در پاها می باشد که همگان آن را با نام واریس می شناسند. علت این اختلال در سیستم سیاهرگی مادرزادی بوده هر چند واریکوسل به صورت خیلی نادر به صورت اکتسابی و در سنین بالاتر بدون سابقه قبلی می تواند دیده شود.
بعلت تفاوت و وضعیت خاص سیاهرگی بیضه نسبت به بیضه راست واریکوسل در بیش از 90% موارد در طرف چپ دیده می شود و در 5% تا 10% نیز واریکوسل دو طرفه است.
همانطور که گفته شود واریکوسل در اکثزیت قریب به اتفاق مادرزادی است ولی سن بروز و کشف آن سن بلوغ می باشد. علت این موضوع این است که بیضه ها تا سن بلوغ رشد کمی دارند و در این سن است که بیضه رشد زیادی میکند که این امور ناچاراً همراه رشد عروق تغذیه کننده آن میباشد و در نتیجه ظاهرشدن اختلال سیاهرگ ها و واریکوسل مشخص می شود، این امر به خصوص در واریکوسل های شدیدتر بازر تر و نمایان تر می شود.
شیوع : شیوع واریکوسل حدود 10% تا 15% مردان در سنین حدود 20 سالگی می باشد که این آثار با توجه به معاینه این افراد توسط پزشک بدست آمده است و اگر کسی در این سنین معاینه شده و واریکوسل نداشته ولی در سنین بالاتر و بخصوص بالاتر از 50 سالگی برای وی تشخیص واریکوسل داده شود حتماً باید به پزشک متخصص مراجعه نماید، زیرا ممکن است بیماری مهمی در میان باشد.
در بیش از 90% موارد واریکوسل در طرف چپ بوده و در 5% تا 10% نیز دو طرفه یا در طرف راست است.
تشخیص :
تشخیص واریکوسل با معاینه بالینی توسط پزشک متخصص داده می شود و براساس این معاینه واریکوسل به 3 درجه 3 از لحاظ شدت تقسیم می شود.
گرید 1 یا شدت کم موقعی است که در معاینه سیاهرگ های بیضه در حالت ایستاده قابل لمس نیستند ولی با زور زدن بعد از مدتی قابل لمس می شوند.
گرید 2 یا شدت متوسط موقعی است که سیاهرگ های بیضه در حالت ایستاده و بدون زور زدن قابل لمس است.
گرید 3 یا واریکوسل شدید موقعی است که سیاهرگ های بیضه در حالت ایستاده بدون زور زدن قابل مشاهده است.
در واریکوسل های متوسط تا شدید بیمار ممکن است سیاهرگ ها را به صورت توده کرمی شکل در کیسه بیضه اظهار نماید. در حالت ایستاده به خصوص طولانی مدت ظاهر شده و با خوابیدن و دراز کشیدن برطرف می گردد.
درجه بندی شدت واریکوسل اصول و پایه و اساس تصمیم گری درمان می باشد البته باید ند نظر داشت که امروزه با استفاده روزافزون از سونوگرافی با موارد زیادی از واریکوسل مواجه می ویم که در معاینه شواهدی دال بر واریکوسل وجود نداشته ولی در سونوگرافی واریکوسل گزارش شده است که این موارد به نام واریکوسل ساب کلینیکال طبقه بندی شده و اصول ارزشی از جهت درمان جراحی نداشته و مبنای تصمیم گیری پزشک معالج برای تشخیص و درمان نیست.
واریکوسل دو اثر مضر بیماری زا در انسان دارد. یکی اثرات مضر آن بر روند ساخت اسپرم در بیضه و دیگری تخریب و کوچک کردن اندازه بیضه در طولانی مدت است. اینکه واریکوسل با چه مکانیسمی باعث اختلال در اسپرم سازی می شود نامشخص است ولی مثل افزایش درجه حرارت، کاهش جریان خون و افزایش متابولیسم مضر در این امر دخیل اند ولی اینکه نقش کدام صد درصد است نامشخص است.
باید دانست که هر چه شدت واریکوسل بیشتر باشد اثرات تخریبی آن برروند اسپرم سازی بیشتر بوده و هرچه زمان بیشتری ادامه داشته باشد و درمان آن به تعویق بیفتد اثرات تخریبی بیشتر می شود.
بطور کلی حدود یک سوم افرادی که واریکوسل دارند آزمایش اسپرم آنها مختل است یعنی یا تعداد و حرکت اسپرم ها و یا اسکال سالم اسپرم در آزمایش پایین است که در اکثریت موارد همه موارد ذکر شده اختلال دارد.
در مورد اثر واریکوسل برروی اندازه بیضه در واریکوسل های با شدت بالا دیده می شود که در طولانی مدت باعث کوچک شدن اندازه آن می شود.
درمان :
بطور کلی باید دانست درمان واریکوسل جراحی است و درمان دارویی وجود ندارد. جراحی برای واریکوسل به 3 دلیلی انجام میشود :
1. که از همه شایع تر می باشد برای رفع ناباروری و افزایش حرکت و تعداد اسپرم در آزمایش به عمل آمده در بیماری که بعلت ناباروی مراجعه کرده است.
2. که کمتر دلیل عمل کردن است و آن بیماری است که به علت درد بیضه چپ مراجعه میکند که اگر درد بیمار بصورت احساس داغی و سنگینی در این بیضه در حالت ایستاده بوده و در حالت دراز کشیدن از بین برود و در معاینه و شرح حال هیچ بیماری دیگری در بیضه وجود نداشته باشد می توان بیمار را جهت از بین بردن درد عمل کرد.
3. بیماران با واریکوسل در سنین نوجوانی و بلوغ است که بخصوص با واریکوسل شدید مراجعه می کنند و معمولا گرفتن آزمایش اسپرم برای تصمیم گیری برای عمل جراحی ممکن نیست از این رو در صورتی که در طول زمان متوجه کاهش سایز و اندازه بیضه تا 20% در طول 2 معاینه شویم این بیمار را باید عمل نمود.
مورد اول که تصمیم گیری برای عمل برای افزایش باروری است نیاز به توضیحات بیشتری دارد در این بیماران آزمایش اسپرم ضعیف و مختل است که یا تعداد کم است و یا سرعت حرکت اسپرم و یا اشکال غیرطبیعی اسپرم زیاد است و یا همه موارد با هم، واریکوسل این بیماران باید در معاینه مشخص شود و اگر در معاینه مشاهده نشد و فقط درسونوگرافی مشخص شد ارزشی از جهت درمان ندارد و نباید عمل شود. حال اگر بیماری در معاینه واریکوسل داشت و در آزمایش اسپرم مختل بود تحت عمل جراحی قرار می گیرد و در این بیماران پس از عمل حدود 70% آنها آزمایش اسپرمشان طبیعی می شود و هر چه شدت بیماری بیشتر باشد این 70% بیشتر می شود. پس از عمل آزمایش باید پس از 3 ماه انجام شود و زودتر نیازی نیست. نکته ای که بعضی از بیماران می پرسند که آیا بیماری که آزمایش اسپرمش مختل است شانس بیشتری برای اختلالات مادرزادی جنین و یا سقط جنین دارد که اینطور نبوده و این افراد مثل بقیه مردم هستند.
به ندرت واریکوسل باعث صفرشدن تعداد اسپرم در آزمایش می گردد که این افراد هم می توانند پس از عمل بهبود یابند.


کد آگهی : 16244 بازدید :9182

روزانه هزاران آگهی در سایت "ایران گو" منتشر می شود. سایت ” ایران گو" صرفا به معرفی کالا ها ، خدمات و نیازمندی های شهروندان می پردازد ، لذا هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای آگهی و پرداخت های مالی کاربران ندارد.لطفا هنگام داد و ستد در فضای مجازی ، از صحت ادعای آگهی دهندگان اطمینان لازم را به دست آورید.برای کسب اطلاعات بیشتربه سایت پلیس فتا مراجعه نمایید :www.cyberpolice.ir

جدیدترین آگهی های پزشک کودکان و اطفال 5 مورد
بهترین متخصص نوزادان و کودکان و نوجوانان در پونک

بهترین متخصص نوزادان و کودکان و نوجوانان در پونک

خانم دکتر فروز صادق وزیری
1403/1/9 16:47:01 ✸✸✸✸✸✸✸

دکتر فروز صادق وزیری Dr Forouz Sadeghvaziri pediatrician متخصص نوزادان و کودکان و نوجوانان - تغذیه کودکان - رشد و تکامل - مشکلات تحصیلی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران - …

مطب فوق تخصصی غدد و متابولیسم

مطب فوق تخصصی غدد و متابولیسم

پریسا آقاصی
1401/1/31 13:46:54

افتتاح مطب فوق تخصصی غدد و متابولیسم اطفال و بزرگسال آدرس: ابتدای استاد حسن بنا جنوبی پلاک 411 تلفن تماس: 26141839-26141846

تراماً, جديدترين استانداردهاي روز دنيا كه بصورت FULL TEXT مي‌‌باشد بحضورتان ايفاد مي‌گردد.  رديف 	  عنوان استاندارد 	  سازمان  1 	  ASTM 	  استاندارد تست آمريكا  2 	  ISO 	  استاندارد سازمان جهاني  3 	  IEC 	  استاندارد برق و الكترونيك  4 	  AA 	  اس

تراماً, جديدترين استانداردهاي روز دنيا كه بصورت FULL TEXT مي‌‌باشد بحضورتان ايفاد مي‌گردد. رديف عنوان استاندارد سازمان 1 ASTM استاندارد تست آمريكا 2 ISO استاندارد سازمان جهاني 3 IEC استاندارد برق و الكترونيك 4 AA اس

fvfvfvfvv
1394/6/24 0:17:23

تراماً, جديدترين استانداردهاي روز دنيا كه بصورت FULL TEXT مي‌‌باشد بحضورتان ايفاد مي‌گردد. رديف عنوان استاندارد سازمان 1 ASTM استاندارد تست آمريكا 2 ISO استاند…

دانلود پروژه و پایان نامه

دانلود پروژه و پایان نامه

istgahfani
1394/4/10 15:33:50

1- انجام پروژه و پایان نامه در کلیه رشته ها 2- تهیه و تدوین مقالات isi و isc و داخلی علمی پژوهشی 3- اکسپت و چاپ مقالات شما در ISI & ISC تضمینی و در کوتاه ترین زمان ممکنه 4- طراحی …

دانلود پروژه و پایان نامه

دانلود پروژه و پایان نامه

istgahfani
1394/4/10 12:29:12

پایان نامه های رشته IT پایان نامه های رشته زادشناسي پایان نامه های رشته آمار پایان نامه های رشته زمین شناسی پایان نامه های رشته ادبیات پایان نامه های رشته زيست پایان ن…