تهیه و اجرای آسفالت کاری-ژئوممبران ژئوتکستایل ژئوتکنیک

توضیحات آگهی
صاحب اگهی
آدرس
در صورتی که میخواهید آگهی شما در این صفحه نشان داده شود به قسمت تماس با ما مراجعه کنید.
تلفن
منقضی شده است.

همه روزه هزاران آگهی به منظور رفع نیاز های روزانه شما عزیزان در سایت "ایران گوگل" منتشر می شود.ایران گوگل" صرفا به معرفی کالا ها ، خدمات و نیازمندی های شهروندان می پردازد ، لذا هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای آگهی و پرداخت های مالی کاربران ندارد.لطفا هنگام داد و ستد در فضای مجازی ، از صحت ادعای آگهی دهندگان اطمینان لازم را به دست آورید.برای کسب اطلاعات بیشتربه سایت پلیس فتا مراجعه نمایید :www.cyberpolice.ir

شرکت بهساز نسج
گروه صنعتی کرمان موکت
ژئوتکستایل ژئوممبران ژئوتکنیک
(اولین تولید کننده رسمی لایه های ژئوتکستایل در ایران)
دارای گواهی نامه از وزارت صنایع و معادن کشور
ISO **/** دارای گواهی نامه
خیابان کریم خان زند پلاک 114طبقه 5 شرقی
**** مدیر فروش
یا
4- **2

3- زمینه های کاربرد ژئوتکستایل:
- زیرسازی جاده(در نقش های جداسازی ، تحکیم و تثبیت ، فیلتراسیون ، زهکش)
- روکش آسفالت( جلوگیری از ترک انعکاسی ، ضد آب سازی)
- ریل(در نقش های جداسازی ، تحکیم و تثبیت ، فیلتراسیون ، زهکش)
- سد سازی( فیلتراسیون ، زهکش)
- محافظ لایه ژئوممبرین در تونل ، تالابها ، استخر ، کانالهای انتقال آب ، و.....
- محافظ دیواره های رودخانه ، سواحل ، اسکله ، دیوار حایل و......
- حفاظ پوشش کاتدیک لوله های نفت و گاز

ژئوتکستایل که بآن زمین پارچه – بافته اجرائی – پارچه ساختمانی – فیلتر پارچه ای – پارچه مصنوعی و ...گفته میشود , صفحات نفوذ پذیری هستند که از الیاف پلی استر یا پلی پروپیلن به دو صورت کلی بافته نشده Nonwovenو بافته شدهWoven ساخته میشود.از این مواد به دلیل داشتن خصوصیاتی مانند اجرای بسیار سریع , راحت , وزن کم , مقاومت بالا, هزینه کم , پایداری طولانی مدت ده ها ساله ,تخریب کمتر طبیعت , یکنواختی در اجراء و سایر ویژگی های آن باعث شده که در اکثر کشور ها مورد استفاده بیشتری قرار گیرد. در نوع بافته نشده توده ای از الیاف با استفاده از فشار مکانیکی (سوزنی) Needlepunch به هم اتصال یافته و یا با استفاده از حرارت , چسب های شیمیایی تولید میگردد
با توجه به تعدد روشها و مصالح و مواد مختلف موجود برای تهیه ژئوتکستایل ها جای تعجب ندارد که انواع مختلفی از آن برای کاربردهای مختلف در دسترس باشد و با توجه به شرایط فیزیکی,مکانیکی , هیدرولیکی و دوام مورد نیاز, نوع مناسب آن انتخاب گردد. الیاف مصنوعی بافته شده و بافته نشده برای پروژهای سد سازی- جاده سازی- ساخت راه آهن- تونل- حفاظت سواحل دریا و رودها – زهکشی – حفاظت ژئوممبران در ساخت دریاچه های مصنوعی , استخر های ذخیره آب ,لاگونهای تصفیه خانه های فاضلاب و دیگر کارهای مهندسی ژئوتکنیک کاربرد ایده آلی دارد.گونه های مختلف بافته نشده ژئوتکستایل میتوانند جانشین برتری برای ریزدانه های زیر Rip Rap وبطور کلی نقاطی که در معرض فرسایش جذر ومد قرار دارد باشد
ژئوتکستایل ها به همراه سایر ژئوسنتتیک ها از قبیل ژئومببران ها- ژئوگرید ها – ژئونت ها و غیره مجموعه ایدهآلی را ایجاد می کنند
ژئوتکستایل پارچه ای با کاربرد بسیار- تاریخچه کاربرد ژئوتکستایل

ژئوتکستایل پارچه ای با کاربرد بسیار:
منسوجات سازه ای پلیمری (ژئوتکستایل) با کاربردهای متنوع در صنعت راه و ساختمان و هیدرولیک
همچون روکش آسفالت , زیرسازی جاده , بسترریل , اسکله و سد سازی , دیوار حایل , محافظت سواحل, خط لوله , زهکشی و فیلتر کردن , محافظ بکینگ چمن مصنوعی , تونل , حفظ محیط زیست , آب و فاضلاب , ایجاد دریاچه های مصنوعی و غیره درسطح دنیا که در ایران هم کم و بیش بکار می رود ما را برآن داشت تا این تکنولوژی نو اما گسترده و کارآمد را معرفی نماییم.
تاریخچه کاربرد ژئوتکستایل:
تسلیح خاک و افزایش عملکرد سازه ها از دیر باز در خاطر بشر بوده و در بهره گیری از هیچ علم و تجربه ای در این راه دریغ نشده است, مثل استفاده از کنده های درخت , بوته ها و سنگ ها برای تثبیت خاک خصوصا" زمین های باتلاقی و مرطوب. اما هیچ یک از این راهها به اندازه کاربرد ژئوتکستایل که دو سه دهه اخیر بطور جدی آغاز شده و امروز به نهایت کاربرد خود رسیده است با صرفه , دارای عملکرد بالا و بادوام نبوده است. در این روش با به کار بردن لایه های ژئوتکستایل در خاکریز می توان حجم مصرفی مصالح خاکی را کاهش داده و خاکریز را در برابر تمامی بارهای اعمالی مسلح کرد همچنین می توان با شیب دلخواه تا 90 درجه ایجاد کرد این دیوارها انعطاف پذیر بوده و در مقابل لغزش دورانی ضریب اطمینان بالایی خواهند داشت از خاکریزهای مسلح می توان در جلوگیری از رانش زمین- دیوارهای حائل وزنی که به نحوی محدودیت بعد دارند در ریزش گیرها و در بستر جاده ها به کار رود.
اولین استفاده ثبت شده از پارچه ژئوتکستایل در جاده به کوشش Department,South Carolina Hghways در** صورت گرفت در این اقدام یک پارچه ژئوتکستایل پنبه ای سنگین روی خاک قرار گرفت و سپس آسفالت داغ روی پارچه بکار رفت و سپس یک لایه نازک شن روی آسفالت ریخته شد. تحقیقات نشان داد که این پارچه , ترک خوردگی را کاهش داده و از شکست و گسیختگی موضعی جاده جلوگیری نموده است. درسالهای اخیر ژئوتکستالهای پلیمری برای بهبود عملکرد جاده های آسفالته و کاهش ضخامت لایه پی بکاررفته اند. در اواخر دهه ** , شرکت Rhone-poulen Textile درفرانسه , کار با پارچه نبافته را برای کاربردهای مختلف شروع کرد. بنا بگفته ** , Van Zanten افتخار اولین کار در استفاده از ژئوتکستایل باید به انگلیسی ها و هلندی ها داده شود.
کاربرد ژئوتکستایل که تا دو دهه اخیر امتحان و آزمایش خود را به خوبی پشت سر گذاشته و در تمامی آزمایشات سر بلند بیرون آمده است, دردو دهه اخیر رشد وسیع و سریع داشته که این سرعت و وسعت را مدیون عملکرد صحیح و ممتاز خود در کاربردهای سازهای خصوصا" جاده می باشد. امروزه دنیا شاهد هزاران پروژه از کاربرد ژئوتکستایل می باشد و درسرار اروپا و آمریکا و حتی آفریقا و آسیا خصوصا" آسیای شرق و جنوب شرق هزاران شرکت و کارخانه در تولید و نصب ژئوتکستایل فعالند.
ژئوتکستایل در پروژه های ساخت جاده در سراسر دنیا توسعه یافته است. این پذیرش جهانی و گسترده از ژئوتکستایل , ناشی از هزاران نصب موفق , مطالعات تحقیقی وسیع و بسیار و مزایای اقتصادی شده در استفاده از ژئوتکستایل می باشد .
برای بیش از 25 سال ژئوتکستایل در تقویت سازی و استحکام خاکهای نرم subgrade جاده بکار رفته اند . نصب های اولیه در اوایل دهه ** بسیار موفق بوده و محققان دست بکار توضیح و تفسیر و چگونگی موفقیت ژئوتکستایل در ساخت جاده شدند . این تحقیق اولیه که با نصب های موفق تری همراه بود , سریعا" ثابت کرد که ژئوتکستایل بطور چشمگیری ثبات جاده ها را بهبود می بخشد . از طرف دیگر , ژئوتکستایل باعث شد تا جاده با لایه های دانه ای (granular) نازکتری امکان ساخت یابد (** ,.Barenberg ) در سال ** , ) (FHA Federal Hghway Adminstration مزایای اقتصادی و قانونی کاربرد ژئوتکستایل را مورد تایید قرار داد (** ,. Cristopher, Holts)) این تایید , راهنمای عملی مهندسین عمران در طرح , انتخاب و تکنیکهای ساخت درکاربرد ژئوتکستایل قرار گرفت و پذیرش ژئوتکستایل را در کاربرد جاده بیشتر نمود. با ادامه تحقیقات همه جانبه , مکانیسم مستحکم سازی و تثبیت سیستم آسفالت جاده با لایه های مواددانه ای ومهار نشده شرح داده شد (** ,. (Barksdale,Brownکشورهای جنوب شرق آسیا مانند هند , کره , ژاپن , تایوان , هنگ کنک خصوصا" چین که در دهه گذشته از محصولات ژئوتکستایل اروپا و آمریکا برای پروژه های آزمایشی در کشورشان استفاده می کردند , امروزه چنان به استفاده , قابلیت و مزایای این محصول معتقد شدند که اکنون خودشان تولید کننده عمده این محصول شده و چندین شرکت بزرگ تولید ژئوتکستایل ایجاد نمودند و حتی صادر کننده این محصول شده اند.
در راستای این فناوری جدید اما جامع و گسترده, چندین شرکت مشاوره ای در دنیا مانند Synthetic Industries Smart Solution ‘ SI Geosolution و...... و استانداردهای بین المللی مثل ,AASHTO(American Association of State Hghway and Transportation Officials )
FHWA,ASTM (American Society for Testing and Materials) از ایالات متحده , AS(Astrelia Standard), , کمیته استاندارد اروپا (CEN) و چند استاندارد بین المللی دیگر در مورد شاخص های فنی محصولات ژئوتکستایل , دارای استانداردهای مشخص و معینی می باشند. بسیاری از سندیات طرحAASHTO وFHWA در باره قابلیت ها و مزایای کاربرد ژئوتکستایل تا به امروز منتشر شده است.
عملکرد چندگانه ژئوتکستایل:
ژئوتکستایل در برخی مواقع یک یا چند نقش را در یک سازه ایفا می¬کند. بعنوان مثال یک ژئوتکستایل می¬تواند هم از یک لایه عایقی محافظت کند و در عین¬حال آب را نیز زهکشی کرده و از سازه خارج نماید. البته باید در این موارد به خواص دینامیکی و هیدرولیکی مانند :
Thickness , Puncture resistance, Dynamic cone drop و ... همزمان توجه شود.
مزیت عملی ژئوتکستایل:
کاربرد ژئوتکستایل سریع و راحت است و مهارت خاصی لازم ندارد، دوام آنها در مقابل عوامل طبیعی زیاد است، توانایی آنها در نگهداری ذرات خاک در محل خود، مقاومت الکتریکی بالا.

خواص اصلی و ویژه ژئوتکستایل:
1- دارابودن مقاومت بالا و Elongation بسیار بالا که این دو مورد امکان جذب مقادیر انرژی زیادی را به ژئوتکستایل می¬دهند.
2- مقاومت بسیار عالی در برابر صدمات حین کار و نصب (Puncture resistance)
3- طول عمر بالا، تحقیقات طول عمر زیاد را تخمین می¬زنند.
4- خواص هیدرولیکی عالی و یکنواخت که شما را قادر می¬سازد تا جریان زیادی آب را جابجا کرده و کنترل نمایید
5- مقاومت بسیار بالا در برابر ساییدگی
6- شکل یکنواخت، بدین¬معنی که تمام سطح تولیدشده دارای کیفیت، بافت و ظاهر یکنواختی است یعنی تمامی خواص دینامیکی و هیدرولیکی ذکرشده در تمام سطح ثابت است.
7- در روند تولید این محصول از الیاف پلی استر و یا پلی¬پروپیلن با طول کم استفاده می¬شود (Max : 80 mm) و این خاصیت را خواهد داشت که محصول تولیدشده دارای کشش طولی و عرضی یکسان باشد، درصورتیکه غیر از این باشد(مانند محصولات مشابه که از الیاف طویل در راستای طولی استفاده می¬شود) ژئوتکستایل در جهات مختلف رفتارهای متقارن و یکسانی نشان نمی-دهد.
8- بعلت استفاده از الیاف با طول کوتاه (Max : 80 mm) و بافت ویژه و مکانیزه¬ای که این محصول دارد به هیچ¬وجه(چه در حالت عادی و چه در شرایط سخت نصب) رشته رشته نشده و از انسجام ژئوتکستایل نمی¬کاهد.
9- کلیه محصولات لایی گستر نسبت به اسیدها، الکالین¬ها و قارچ¬ها مقاومت داشته و پوسیدگی در آن نیز بی¬معناست.
* ژئوتکستایل ضمن ایجاد یک لایه پوسته مقاوم میان لایه¬های ناپیوسته خاکی و قطعات سازه¬ای ساختمانی موجب پخش یکنواخت نیروهای داخلی و تنشهای بین لایه¬ها و قطعات می¬گردد.
* استفاده از ژئوتکستایل در لایه¬های خاک موجب افزایش طول عمر مسیر، کاهش زمان اجرا، جلوگیری از مخلوط شدن دانه¬های خاک، قابلیت عبوردادن آب و درمجموع باعث افزایش مقاومت و راندمان سازه می¬گردد.
باید بدانید که ژئوتکستایل از نظر کاربردی یک محصول Function Base است و نه Application Base یعنی ما عملکرد و توانایی¬های این محصول را به شما معرفی می¬کنیم و این شما هستید که برمبنای توانایی و نحوه کارکرد ژئوتکستایل و نیاز خود از آن استفاده می¬کنید و این حقیقت امکان آن را به شما می¬دهد تا کاربردهای بسیاری در هر زمینه¬ای برای آن بیابید و هیچ محدودیتی را احساس نکنید.
بدین¬منظور و جهت آشنایی بیشتر با قابلیت¬های ژئوتکستایل چندمورد از عملکردهای اصلی ژئوتکستایل را بشرح زیر بحضورتان معرفی می¬نمائیم:

کاربردهای ژئوتکستایل Geotextile
از اهم موارد استفاده از ژئوتکستایل می¬توان به موارد زیر اشاره کرد :
-لایه محافظ (Protection)
-جداسازی ((Separation
-ساختمان¬سازی(Construction)
-سیستم¬های مدفون(Ground system)
-زهکشی و فیلترکردن (Filtration / Drainage )
-سازه¬های هیدرولیکی
-محل¬های دفن زباله ( Land Fills )
-تقویت یا مسلح¬سازیReinforcement) (

لایه محافظ (Protection)

- کاربرد ژئوتکستایل برای محافظت از لایه¬های آسیب¬پذیر مانند Geomembraine یا همان
لایه¬های عایقی در کانالهای آبرسانـی , مخازن آب , دریاچه‌های مصنوعــی , حوضچه‌های پرورش ماهــی و دفع فاضلاب شهری می¬باشند.






- کاربرد خیلی مهم صنعتی، ساختمانی و در عین¬حال زیست¬محیطی ژئوتکستایل بعنوان محافظ لایه¬های عایقی کف محلهای دپو زباله یا همان Landfill ها است که بدین¬طریق مانع از آسیب¬رسیدن به عایق زیرین شده تا شیره¬های مسموم زباله¬ها وارد طبیعت نشود.
- از دیگر کاربردهای آن می¬توان به استفاده آن در تونل¬ها، پشت¬بام¬ها، پل¬ها و هرجایی که بخواهیم لایه عایقی را از گزند مصالح و اجسام آسیب¬ رسان محافظت کنیم.

جداسازی ((Separation
تعریف Separation ازنظر استاندارد EN ISO یعنی
- پیشگیری از مخلوط ¬شدن داخلی خاک و مواد درشت¬دانه در لایه¬های زیرسازی
- افزایش مقاومت تحمل با جلوگیری ازدست¬دادن Subgrade ها
- بهبودبخشیدن به خواص تراکمی لایه¬های زیرسازی
- ایجاد پایداری طولانی در لایه¬های فونداسیون
یکی از مهمترین موارد استفاده از Geotextile راهسازی و زیرسازی خطوط راه¬آهن می¬باشد.
خواص Tensile Strength (مقاومت کششی) Puncture Resistance , (خاصیت ضدپنچری) و Elongation(کشسائی) این محصول نه ¬تنها موجب می¬شود ژئوتکستایل وظیفه جداسازی¬اش را خوب انجام دهد بلکه آنرا در برابر خطرات و صدمه¬های هنگام اجرا نیز بخوبی مقاوم می¬کند و می¬توان بدون دغدغه و احتیاط ¬های سخت ¬گیرانه آنرا مورد استفاده قرار داد.
ساختمان¬سازی(Construction)
- جایگزین لایه Blindiang layer در فونداسیون می¬شود که نسبت به حالت عادی بسیار ساده-تر، سریعتر، مؤثرتر و اقتصادی¬تر است.
- قراردادن ژئوتکستایل زیر بتون کف که از مخلوط شدن بتن با خاک کف و لایه زهکش جلوگیری می¬کند.
- پوشش دادن قطعات بتنی در اتصالات ساختمان¬های پیش¬ساخته بتنی جهت کاهش صدای ضربه در محل اتصال.
- پیشگیری از لغزش عایق روی سطح زیرین خود در سقف¬ها
- استفاده از ژئوتکستایل¬ها جهت زهکشی آبهایی که مزاحم سازه احداثی هستند.
- روکش جاده , زیرسازی جاده , زیرسازی خط آهن (حفاظت از لایه بالاست ، افزایش قدرت باربری بستر راه‌آهن) , سد سازی
روکش جاده : دراین کاربرد , ژئوتکستایل دارای دو مکانیزم برای بهبود عملکرد روکش می باشد . اول اینکه , بعنوان لایه میانی آغشته به قیر با جذب تنش و فشار , از انتشار ترک خوردگی بازتابی (reflective) ازروکش قدیمی به روکش جدید جلوگیری کرده و یا به تعویق می اندازد. و دوم , بعنوان لایه ضد رطوبت از ورود نزولات آسمانی و مایعات سطحی از طریق ترک های آسفالت به درون لایه زیرین و مرطوب سازیsubgrade و متعاقب آن , گسیختگی و ضعف subgrade جلوگیری می کند و بااین دو مکانیزم عمده موجب افزایش قابل توجه معادل 100% تا 150% طول عمر آسفالت میگردد. روشی که اغلب برای بازسازی (مرمت) جاده ترک خورده و گسیخته بکار می رود , روکشAC می باشد . این عمل موقتا" ترک ها را می پوشاند و بعد از اینکه روکش جایگزین شد , هر حرکت جانبی یا طولی جاده موجب انتشار ترک های روکش قبلی به روکش جدید می گردد و ترک های بازتابی رخ می دهد . این حرکت موجب ورقه و ریش شدن و بریدگی در طول ترک های بازتابی گشته و راهی برای نفوذ آب های سطحی به لایه های پی وsubgrade می گردد . در زیر روکش جدید AC , ژئوتکستایل میتواند برای دفع فشارهای وارده ناشی از حرکت روکش قبلی , استحکام کششی ایجاد کند .ژئوتکستایل بعنوان لایه میانی در دفع فشار ناشی از ترک های افقی و عمودی عمل می کند . آغشته سازی ژئوتکستایل با قیر و آسفالت , یک لایه غیر قابل نفوذ را نسبت به آب های سطحی بوجود می آورد . بخاطر سنخیت و قرابت الیاف پلیمری با مواد نفتی , جذب قیر و مواد اتصال tack coat به پارچه ژئوتکستایل بخوبی صورت می گیرد . ژئوتکستایل روکش آسفالت در بزرگراه ها , خیابانهای شهری , فرودگاهها , سطح پلها و از این قبیل کاربرد عمده ای دارد.




مزیت اقتصادی کاربرد ژئوتکستایل: هزینه نصب ژئوتکستایل روکش آسفالت به همراه tack coat آسفالت معمولا" کمتر از نصف هزینه آسفالت AC به ضخامت 3 سانتیمتر میباشد . بنابراین , جهت افزایش عمر آسفالت , کاربرد ژئوتکستایل روکش آسفالت بسیار ارزانتر از آسفالت مازادی است که به منظور افزایش عمر آسفالت استفاده میگردد. استفاده از ژئوتکستایل معمولا" موجب صرفه جویی در مرمت آسفالت می گردد.
سیستم¬های مدفون(Ground system)



- قراردادن یک لایه از ژئوتکستایل زیر لوله¬های شکننده در کانال¬ها جهت محافظت لوله
- استفاده از ژئوتکستایل جهت تقویت آسفالت کف انبارهای بزرگ و پرتردد
- استفاده در زمینهای ورزشی جهت جداسازی لایه¬های زیرسازی و زهکش با لایه چمن
- استفاده در سطوح شیبدار زمینهای ورزشی و گل¬کاری شده جهت جداسازی لایه¬ها و جلوگیری از شسته ¬شدن خاک بر اثر عواملی چون برف و باران ...
فیلترکردن و زهکشی (Filtration / Drainage )

Filtration (فیلترکردن)
از این خاصیت زمان¬هایی بهره می¬گیریم که با محیط¬های آبدار سروکار داشته باشیم.
تعریف Filtration براساس EN ISO : براساس این استاندارد فیلترکردن یعنی آبکش¬کردن مجدد خاک و دیگر موادی که بر اثر نیروهای هیدرودینامیکی به همراه مایعات از داخل ژئوتکستایل عبور می¬کنند.
عملکرد ژئوتکستایل در این مورد خیلی شبیه عملکرد آن در جداسازی است با تفاوت در شرایط، موقعیت و محل استفاده.
در این موارد باید Elongation ، Tensile Strength، Puncture Resistance ، قدرت آب¬کشی و قطر منافذ همگی موردتوجه قرارگرفته تا بهترین نتیجه حاصل شود.
- پیشگیری از ورود مواد ریزدانه و نرم موجود در خاک به همراه آب به داخل درشت¬دانه-ها
- نگهداری جریان آب در داخل خاک با حداقل از دست¬دادن فشار
- جلوگیری از ورود مواد نرم و ریزدانه به درشت¬دانه¬ها بر اثر حرکت پمپی بارهای دینامیکی مانند ترافیک.
همه و همه باعث می¬شوند تا از این خاصیت در جاده¬سازی، راه¬آهن و مخصوصاً سواحل و موج¬شکن¬ها بهره¬های بسیار ببریم.

Drainage (زهکشی)
تعریف Drainage براساس EN ISO برابر است با : جمع¬آوری و انتقال آبهای داخل زمین یا داخل مواد و جریان آنها از داخل ژئوتکستایل.
نکته ظریف و مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم و از فوق¬العاده¬ترین خواص ژئوتکستایل لایی گسترمی¬باشد این است که هنگامی که ژئوتکستایل را بعنوان Drainage استفاده می¬کنیم جریان آب از لابه¬لای بافت¬های ژئوتکستایل و در مسیر قرارگیری آن عبور می¬کند. به معنای ساده¬تر نحوه قرارگیری ژئوتکستایل یک مسیر دائمی جهت خروج آب نیز بشمار می¬آید و می¬توان ژئوتکستایل را به-تنهایی یک سیستم Drainage بحساب آورد.
درمورد Drainageخواص بالای مکانیکی تأثیر زیادی در مبنای محاسبات ندارند و بیشتر خواص هیدرولیکی ژئوتکستایل مانند قابلیت عبور جریان آب و ... اهمیت پیدا می¬کند.
خروج سیالات با حداقل کاهش فشار از سازه و ایجاد مسیر جهت خروج مدام از قابلیت¬هایی هستند که استفاده از این محصول را بعنوان Drainageدر کارهای ساختمانی، پل¬سازی، تونل¬سازی، ... و سایر عملیات راهسازی و خاکی مفید و مؤثر می¬نماید.
- هنگامی که از لوله¬های شیاردار زهکشی استفاده می¬کنید پیچیدن یک لایه از ژئوتکستایل دور لوله جهت جلوگیری از ورود ذرات خاک و دانه¬های ریز و درشت سنگ به شیارهای لوله و بداخل آن و نتیجتاً گرفتگی آن، می¬تواند کارایی و عمر سیستم شما را چندبرابر کند.
- هنگامی که از کانال زهکش استفاده می¬کنید پوشش¬دادن لایه دانه¬بندی شده توسط ژئوتکستایل باعث جلوگیری از ورود ذرات خاک و گل به داخل لایه سنگدانه¬ای شده و نتیجتاً کارایی و عمر آن را چندبرابر می¬کند.
- جهت نگهداری و تمیزماندن لایه¬های زهکش سطحی
- محافظت از گرفتگی و گل¬آلودگی لایه¬های زهکش اطراف دیوارها و فونداسیون¬ها
آب زیرزمینی در روی ژئوتکستایل به خوبی جریان پیدا کرده و می تواند به سمت نقاط خروجی
هدایت شود. یعنی با افزایش نفوذپذیری خاک باعث شود آب درون آنها زه کشی شود.
در صورتی که یک لایه ژئوتکستایل بین دو لایه خاک دانه ای درشت دانه و ریز دانه قرار داده شود زه کشی به راحتی از لایه های ریز به لایه درشت انجام شده و از نفوذ دانه های ریز به لایه دانه های درشت جلوگیری می شود. به طور کلی در طراحی فیلتر های ژئوتکستایل از دو معیار زیر استفاده می شود:
1ـ محدوده نگهداری: ژئوتکستایل باید در برابر ذرات خاک مقاومت کند.
2 ـ محدوده نفوذپذیری: ژئوتکستایل باید توان گذردهی آب اضافی و آزاد از خود را داشته باشد.

سازه¬های هیدرولیکی



- جلوگیری از تخریب¬های ناشی از ضربه¬های شدید امواج، جریان¬های قوی آب و همچنین جلوگیری از شسته¬شدن خاک در سواحل و سازه¬های خاکی ساحلی
- انتقال یکنواخت نیرو، عدم شسته¬شدن خاک و کمک به پایداری سد از عواملی هستند که از ژئوتکستایل در سدهای کوچک بهره می¬گیریم
- استفاده از ژئوتکستایل در فونداسیون و پایه¬های سازه¬های بندرگاهی و اسکله¬ها موجب تمیز نگه-داشتن لایه درشت¬دانه آبکشی اطراف فونداسیون می¬شود که نقش بسیار مهمی در کاهش و تعادل نیروی هیدرواستاتیکی آب به پایه¬ها دارند.
- از ژئوتکستایل می¬توان در جهت محافظت شکل بستر رودخانه¬ها نیز استفاده کرد

محل¬های دفن زباله ( Land Fills )
- جهت محافظت از لایه¬های عایق و تمیز نگه¬داشتن لایه آبکشی در قسمت بالای محوطه¬های دفن زباله
- جهت محافظت از لایه¬های عایق کف و تمیز نگه¬داشتن لایه آبکشی در قسمت پایین محوطه¬های دفن زباله

تقویت یا مسلح¬سازی((Reinforcement
طبق تعریفEN ISO : Reinforcement یعنی استفاده از رفتار مقاومت در برابر تغییرشکل یک ژئوتکستایل یا یک محصول وابسته برای تقویت خواص مکانیکی خاک یا سایر مصالح ساختمانی.
بطورکلی عملکرد ژئوتکستایل¬ها در این موارد عبارتنداز :
- جلوگیری از ریزش دیواره¬های خاکی در سطوح عمودی یا شیب¬دار
- جلوگیری از بوجودآمدن جای عمیق چرخ¬های وسایل نقلیه روی جاده¬ها وقتی که زیرسازی یک مسیر ضعیف باشد.
کد آگهی : 49986
بازدید : 36102
★★★★★★★★★★ 5/ 5 36102
Your رای:
کلمات کلیدی
جدیدترین های مرتبط باتهیه و اجرای آسفالت کاری 12 مورد
آسفالت کاری ومحوطه سازی

آسفالت کاری ومحوطه سازی

عباس ابراهیمی
1395/1/29 15:03:47

با سلام، ضمن تشکر از این که آگهی ما را انتخاب نموده اید شرکت پیمان فن آوران صبا با بیش از15سال ساب ... در خدمت همشهریان عزیزمیباشد * تهیه و پخش آسفالت بیندر 025 * تهیه و پخش آسفالت توپیکا 019 012 بصور

اجاره غلطک آسفالت آسفالت کاری

اجاره غلطک آسفالت آسفالت کاری

احمد
1400/8/11 11:59:55

تهیه وپخش آسفالت محوطه،کوچه،خیابان،پارکینگ، بصورت کلی وجزئی در سراسر تهران کرج. انجام کار بصورت دستی ... تهیه وپخش آسفالت محوطه،کوچه،خیابان،پارکینگ، بصورت کلی وجزئی در سراسر تهران کرج. انجام کار بصورت دستی

فروش و اجرای تراشه آسفالت در تهران و کرج و حومه

فروش و اجرای تراشه آسفالت در تهران و کرج و حومه

عبدالعلی زینالی
1399/10/16 22:32:05

تراشه ( آسفالت سرد) در تهران و حومه تهران فروش و اجرای تراشه آسفالت در کرج و حومه کرج تهیه و اجرای ... تراشه ( آسفالت سرد) در تهران و حومه تهران فروش و اجرای تراشه آسفالت در کرج و حومه کرج تهیه و اجرای

پیمانکاری اسفالت وراهسازی مهدی

پیمانکاری اسفالت وراهسازی مهدی

مهدی
1398/7/20 19:02:59

پیمانکاری آسفالت و راهسازی مهدی مکانیزه وغیر مکانیزه اجرای (عایق ایزونام نانو) در سراسر کشور اجرای ع ... سازی -پخش بیس و صاف بیس تهیه و پخش اسفالت سرد وگرم با دانه بندی استاندارد پخش قیر ms۲یا املاسیون به

آسفالتکاری

آسفالتکاری

میرابی
1398/2/1 16:45:53

با تشکراز اینکه آگهی ما را انتخاب نموده اید اجرای پروژه های عمرانی ازجمله راه سازی ،ساختمانی اجرای ع ... ه نیاز به تعمیر وباز سازی دارند محوطه سازی:جدول کاری، خاکبرداری،خاک ریزی،زیر سازی تهیه و پخش تراشه آ

پیمانکاری آسفالت ایزوگام قیرگونی

پیمانکاری آسفالت ایزوگام قیرگونی

میرابی
1398/2/1 16:45:32

پیمانکاری راه بام نوین با تشکراز اینکه آگهی ما را انتخاب نموده اید اجرای پروژه های عمرانی ازجمله راه ... ز سازی دارند محوطه سازی:جدول کاری، خاکبرداری،خاک ریزی،زیر سازی تهیه و پخش تراشه آسفالت درتمام محدوده

خدمات آسفالتکاری در تهران و کرج و حومه

خدمات آسفالتکاری در تهران و کرج و حومه

زینالی
1399/10/16 22:32:01

خدمات آسفالت کاری در تهران و حومه تهران خدمات آسفالت کاری در کرج و حومه کرج تهیه و فروش تراشه آسفال ... ت آسفالت کاری در تهران و حومه تهران خدمات آسفالت کاری در کرج و حومه کرج تهیه و فروش تراشه آسفالت ت

تهیه و اجرای آسفالت وآسفالت کاری ،تهیه و اجرای تراشه آسفالت، نمایندگی ایزوگام، اجاره غلطک دستی ،و اجاره کاتر در تهران و کرج

تهیه و اجرای آسفالت وآسفالت کاری ،تهیه و اجرای تراشه آسفالت، نمایندگی ایزوگام، اجاره غلطک دستی ،و اجاره کاتر در تهران و کرج

عبدالعلی زینالی
1399/10/16 22:31:48

+++ شرکت آذر عایق ساوالان در تهران و کرج و حومه +++ خدمات زیر را ارائه می دهد : - تهیه و اجرای تراش ... اوالان در تهران و کرج و حومه +++ خدمات زیر را ارائه می دهد : - تهیه و اجرای تراشه آسفالت - تهیه و

نمایندگی ایزوگام در تهران  و کرج

نمایندگی ایزوگام در تهران و کرج

زینالی
1399/10/16 22:31:26

نمایندگی ایزوگام در تهران و کرج نمایندگی نصب و فروش ایزوگام در تهران و حومه نمایندگی نصب و فروش ای ... نمایندگی ایزوگام در تهران و کرج نمایندگی نصب و فروش ایزوگام در تهران و حومه نمایندگی نصب و فروش ای

پیمانکاران بازسازی و نوسازی و دکوراسیون تهران Paradise

پیمانکاران بازسازی و نوسازی و دکوراسیون تهران Paradise

غلامی
1396/4/31 23:18:41

:: در ذیل به بخشی از فعالیتهای بازسازی ساختمان و پیمانکاری امور محوله می پردازیم: 1-تخریب،بنایی، ... الات،کاشی،سرامیک،حمل نخاله 4-کاشی کاری،سرامیک کاری سرویس ها،موزاییک کاری محوطه پشت بام حیاط و فض

روکش آسفالت خیابان ها

روکش آسفالت خیابان ها

علی بایرامی
1394/7/20 18:30:05

روکش آسفالت خیابان ، جاده و راه ها اجرای روکش آسفالت روکش کردن خیابان و ... توسط کادری مجرب ( Asphal ... روکش آسفالت خیابان ، جاده و راه ها اجرای روکش آسفالت روکش کردن خیابان و ... توسط کادری مجرب ( Asphal

طرح توجیهی در بخش های نساجی، پوشاک

طرح توجیهی در بخش های نساجی، پوشاک

0
1396/5/2 11:54:37

سپینود شرق در سال 1385 با هدف ارائه خدمات مشاوره به سرمایه‌ گذاران و کارآفرینان کشور تاسیس گردید. سپ ... ‌ای کشور به ویژه در زمینه خدمات مشاوره بانکی و سرمایه‌ گذاری از جمله عضویت در انجمن شرکت ‌های مشاور